Möten med mening

Möten med mening

Britt-Marie Ahrnell och Rikard Wildhuss Uppsala Publishing House (Liber) 1999

I en värld av global konkurrens där produkter och tjänster kan kopieras blixtsnabbt blir människorna med sina idéer, sin fantasi och sin kreativitet allt viktigare. Det nya ledarskapet handlar idag mycket om att skapa gemensamma visioner och mål och att väcka engagemang för dessa hos medarbetarna. Det handlar om att vårda kontakter, bygga nätverk och långvariga relationer med kunder och omvärld.

I detta ledarskap är mötet ett fantastiskt verktyg. Det är ju främst i mötet med andra som kreativitet, nya idéer och skaparglädje uppstår. Men för detta krävs en ny form av möten. I den här boken får du nya tankar om hur du kan använda mötet i din ledar- eller marknadsförarroll. Här hittar du inspiration för att utveckla de möten som du deltar i eller ansvarar för.

Boken fick ett hedersomnämnande som årets ledarskapsbok 1999 från KFs ledare.