Kunskapsföretagets marknadsföring

Kunskapsföretagets marknadsföring

Britt-Marie Ahrnell och Monica Nicou Liber 1995 (1988) som e-bok 2009

Detta är en flerfaldigt prisbelönt klassiker om hur man marknadsför och säljer kunskapsintensiva tjänster. Boken beskriver sju konkurrensmedel för framgång i försäljningen av kunskapsintensiva tjänster och produkter. Metoderna som presenteras är utformade för specialister: tekniker, jurister, ekonomer, konsulter m fl. Men boken passar också alla som är intresserade av nya tankar och idéer inom marknadsföring.

”En lättläst, lättfattlig och övertygande lektion i en marknadsföring, där respekten för kunden och kompetensen satts i centrum… ett högt betyg.. ”skrev Dagens Industri när den kom. Boken utnämndes till ”Årets Svenska PA-bok” 1990 och fick också Libers stora fackbokspris. Den är såld i över 25 000 exemplar.

Slutsåld och nedlagd hos Liber. Finns numera endast som e-bok.