Klassiker i ämnet långsiktiga relationer till nyckelkunder som ofta står för en betydande del av företagets intäkter. Att förlora dessa kunder kan vara förödande. Tanke- och arbetssättet som minimerar risken för att detta sker kallas Key Account Management.
KAM innebär att arbeta med utgångspunkt från kundens organisation och struktur. Ledning och samordning av kundkontakterna anförtros en person: Key Account Managern. Boken beskriver arbetssättet och visar hur du som KAM bygger upp nära relationer till dina nyckelkunder, lägger upp strategier och upprättar marknadsplaner.
KAM involverar många led i företaget och boken riktar sig främst till dig som är VD, marknads- eller försäljningschef eller säljare.
Klassiker i ämnet långsiktiga relationer till nyckelkunder som ofta står för en betydande del av företagets intäkter. Att förlora dessa kunder kan vara förödande. Tanke- och arbetssättet som minimerar risken för att detta sker kallas Key Account Management.
KAM innebär att arbeta med utgångspunkt från kundens organisation och struktur. Ledning och samordning av kundkontakterna anförtros en person: Key Account Managern. Boken beskriver arbetssättet och visar hur du som KAM bygger upp nära relationer till dina nyckelkunder, lägger upp strategier och upprättar marknadsplaner.
KAM involverar många led i företaget och boken riktar sig främst till dig som är VD, marknads- eller försäljningschef eller säljare.