
Sluta SÄLJA bli KÖPBAR
Nya trender och inköpsmönster gör det allt svårare att sälja med de gamla metoderna. Numera kan ett företags säljare göra allting rätt – men kunden kan ändå inte köpa dess tjänster!

Sagolik frågeteknik
Om magiska frågor och motiverande språkmönster. Den klassiska folksagan har en rytm och struktur som beskriver utveckling i tydliga steg. Vi känner igen den från sagor vi hört när vi var små och från moderna historier, filmer och dramer.

Att sälja och ta betalt för kunskap
Kunskapstjänster är ofta både svåra att beskriva och att ta betalt för. Ofta handlar det om mer ”mjuka” kunskaper där kunsskapssäljaren i samarbete med kunden bidrar med idéer, expertkunnande eller goda råd.

Försäljning för Icke-Säljare
”Jag vill gärna vara efterfrågad – men jag gillar inte att sälja.” Det är den motsägelsefulla formulering som många människor går och bär på. Detta är boken för alla som måste men inte vill eller gillar att sälja.

Key Account Management
Klassiker i ämnet långsiktiga relationer till nyckelkunder som ofta står för en betydande del av företagets intäkter. Att förlora dessa kunder kan vara förödande. Tanke- och arbetssättet som minimerar risken för att detta sker kallas Key Account Management. KAM innebär att arbeta med utgångspunkt från kundens organisation och struktur.

Kunskapsföretagets marknadsföring
Detta är en flerfaldigt prisbelönt klassiker om hur man marknadsför och säljer kunskapsintensiva tjänster. Boken beskriver sju konkurrensmedel för framgång i försäljningen av kunskapsintensiva tjänster och produkter. Metoderna som presenteras är utformade för specialister: tekniker, jurister, ekonomer, konsulter m fl.

Möten med mening
I en värld av global konkurrens där produkter och tjänster kan kopieras blixtsnabbt blir människorna med sina idéer, sin fantasi och sin kreativitet allt viktigare. Det nya ledarskapet handlar idag mycket om att skapa gemensamma visioner och mål och att väcka engagemang för dessa hos medarbetarna.